حل مشکل رایج pal

یکی از مشکلاتی که غالبا برای بعضی از پروژه ها به وجود می آید مشکل تغییر استاندارد تصویر دوربین و متفاوت بدون آن با استاندارد تصویر DVR  می باشد که در اکثر موارد باعث عدم نمایش تصویر در دستگاه می شود ، قبل از آموزش روش رفع این مشکل به این دو استاندارد بهتر آشنا شویم.

سپس، NTSC، PAL چیست؟

PAL   و NTSC دو استاندارد رنگ هستند که حدود ۲۵ سال پیش در کشور های آمریکا و اروپا  پایه گذاری شده اند . بسیاری از DVR ها با استانداردهای NTSC و PAL سازگار هستند. استاندارد NTSC عمدتا در آمریکای شمالی و PAL در اروپا است. استاندارد PAL و NTSC در واقع به روش مورد استفاده برای انتقال رنگ اشاره دارد . PAL، NTSC، و همچنین SECAM، سه استاندارد تکنولوژی تلویزیون رنگی آنالوگ در جهان هستند. این استاندارد برای ایستگاه های تلویزیونی و تلویزیون است که سیگنال های صوتی و تصویری را با هم اجرا می کنند. نمایش تصویر رنگی تلویزیون از سیگنال ترکیبی از سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی تشکیل شده است. درجه روشنایی سه رنگ باعث ایجاد تصاویر رنگارنگ می شود. نحوه برخورد با سه سیگنال رنگ اصلی و دستیابی به پخش و دریافت، نیاز به استانداردهای فنی خاصی دارد که استاندارد تلویزیون رنگی را تشکیل می دهد. بنابراین سه سیستم تلویزیونی وجود دارد: NTSC (همچنین به عنوان سیستم N یا استاندارد ایالات متحده شناخته می شود)، سیستم PAL (همچنین به عنوان Parr یا آلمان غربی، انگلستان شناخته می شود)، سیستم SECAM (همچنین به عنوان سیستم Sekon یا سیستم فرانسوی نیز شناخته می شود). تفاوت اصلی بین این سه سیستم عبارتند از فرکانس فریم (فرکانس میدان)، نرخ تجزیه، پهنای باند سیگنال و فرکانس حامل، رابطه تبدیل فضای رنگ و غیره . همچنین، به یاد داشته باشید که فقط به این دلیل که شما در ایالات متحده آمریکا هستید، به این معنا نیست که نمیتوانید دوربین های PAL DVR یا PAL داشته باشید، یا به این دلیل که شما در اروپا هستید، به این معنا نیست که نمیتوانید دوربین های NTSC یا DVR داشته باشید. در حقیقت، شما فقط باید مطمئن شوید که دوربین ها و DVR هر دو سازگار هستند .

  BLC در دوربین مدار بسته چیست ؟

 PAL (خط متناوب فاز)، یک سیستم تلویزیونی است که در سال 1965 توسعه یافت و عمدتاً در چین، هنگ کنگ، خاورمیانه و اروپا استفاده می شود. این سیستم با پهنای باند رنگی 4.43 مگاهرتز، پهنای باند صوتی 6.5 مگاهرتز، 25 فریم بر ثانیه می باشد.

استاندارد NTSC (کمیته سیستم ملی تلویزیون) توسط کمیته توسعه تلویزیون ملی ایالات متحده در سال 1952 ساخته شده است. ایالات متحده، کانادا، و ژاپن، چین تایوان، کره جنوبی، فیلیپین و سایر کشورها از این استاندارد استفاده می کنند. این سیستم با پهنای باند رنگی 3.58 مگاهرتز، پهنای باند صوتی 6.0 مگاهرتز، 30 فریم بر ثانیه تصویر می باشد.

چرا سیستم NTSC 30 فریم در ثانیه است در حالی که سیستم PAL 25 فریم در ثانیه است؟

 این به این دلیل است که برق کشور 110 ولت / 60 هرتز است، بنابراین سیگنال فرکانس میدان تلویزیون به طور مستقیم فرکانس AC 60 هرتز را دریافت می کند و دو یک فریم را تشکیل می دهند، بنابراین 60 تقسیم بر 2 برابر با 30 است که تعداد فریم های تلویزیون است. برق چین 220 ولت / 50 هرتز است، بنابراین 25 در ثانیه است.

چگونه ارور PAL و NTSC شدن دوربین را حل کنیم ؟

در دستگاه های AHD هنگامی که یکی از دوربین ها بر استاندارد NTSC باشد و دستگاه PAL دستگاه قابلیت پردازش آن را ندارد و تصویر آن کانال نمایش داده نخواهد شد . همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید دستگاه بروی استاندارد  PAL است و دوربین NTSC میباشد به همین دلیل تصویر دوربین را مشاهده نمی کنید و تنها علامت N  و ضربدر قرمز رنگ را مشاهده می کنید که این علامت به این معناست که دوربین شما با استاندارد NTSC است و دستگاه استاندارد PAL بنابراین می بایست ابتدا دستگاه را با دوربین هماهنگ کنید و سپس به منوی دوربین رفته و دوربین را به استاندارد PAL برمیگردنیم و در نهایت دستگاه را نیز استاندارد PAL می کنیم که مشکل برطرف بشود .

  فیش بی ان سی BNC چیست ؟

برای این کار باید به منوی اصلی رفته و گزینه تنظیمات و سپس گزینه عمومی را انتخاب میکنیم . در این قسمت شما می توانید گزینه PAL یا NTSC را انتخاب کنید . پس از تایید دستگاه ریستارت میشه و استاندارد مورد نظرتون اعمال خواهد شد .

حال برای تغییر استاندارد دوربین راست کلیک میکنید و از گزینه های نمایش داده شده گزینه کنترل شانزدهم را انتخاب می کنیم . و در پنجره بعدی بروی دایره آبی رنگ کلیک میکنیم تا منوی UTC دوربین ظاهر شود در این منو که البته با توجه به نوع برد متفاوت است با نشانگر های پیمایش پایین بروی گزینه ویدیو ستینگ رفته و دایره آبی را مجدد میزنیم تا وارد تنظیمات این گزینه بشوید . و گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و استاندارد را بروی  PAL قرار می دهیم . حال تنها باید دوباره دستگاه را به استاندارد PAL برگردانیم و تمام شما موفق شدید که این مشکل را برطرف کنید .

دستگاه های XVR  های برند پیکسل ، مدیسون و TSQ علاوه بر اینکه استاندارد دوربین و دستگاه یکی نیست و علامت N  و ضربدر قرمز رنگ را نشان میدهد میتوانید تصویر دوربین را نمایش می دهد و شما به راحتی تنها با تغییر استاندارد دوربین میتوانید مشل را برطرف کنید . اما علت چیست ؟ پردازش تصویر دریافتی و تبدیل آن از آنالوگ به دیجیتال در XVR  ها به عهده قطعه ای به نام آی سی تصویر می باشد .

XVR  های برند پیکسل ، مدیسون و TSQ همواره از پردازنده های نکسچیپ استفاده میکنند . در گذشته غالبا از آی سی تصویر 6134C استفاده می شد اما اکنون از 6158C استفاده می شود که این قابلیت را به شما می دهد که همزمان هر دو استاندارد را با هم مشاهده کنید . در ویدیو زیر مراحل تغییر استاندارد NTSC به  PAL را در این دستگاهها مشاهده می کنید .

برای تهیه این مطلب زمان زیادی توسط واحد فنی شرکت آریا گستر صرف شده است لطفا جهت حمایت و افزایش مطالب آموزشی به این مقاله امتیاز بدهید و هر گونه پیشنهاد درباره موضوع آموزشی یا انتقاد از نوع آموزش باعث دلگرمی ما برای بهتر شدن خواهد شد منتظر پیام های شما هستیم

3.9/5 - (69 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *