مزایای سیستم های مداربسته AHD نسب به IP

از زمان معرفی سیستم دوربین های تحت شبکه یا ip، تعداد بیشتری از همکاران از دوربین های با بستر آنالوگ به دوربین های شبکه  تغییر داده اند. این سوال پیش می آید که آیا استفاده از دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های IP مزایایی دارد؟ آیا همه ما باید به سمت استفاده از یک سیستم IP استفاده کنیم ؟ اگرچه سیستم های IP به عنوان بهترین ها معرفی می شوند، اما استفاده از سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ نسبت به IP مزایایی دارد و چرا هنوز از سیستم های آنالوگ حتی در برند های مطرحی همچون داهوا با تکنولوژی CVI و هایکویژن با تکنولوژی TVI  استفاده و تولید می شود؟ در ادامه مقاله به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت .

دوربین مداربسته آنالوگ و IP
دوربین مداربسته آنالوگ و IP

تفاوت بین دوربین با بستر آنالوگ و دوربین های تحت شبکه

یک سیستم آنالوگ  از دوربین های آنالوگ تشکیل شده است که به دستگاه DVR وصل می شوند. این DVR وظیفه تبدیل تصاویری آنالوگی که به صورت امواج از  دوربین می گیرد به فرمت دیجیتالی قابل مشاهده بر روی مانیتور می باشد.  این عملیات توسط قطعه ای به نام آی سی تصویر انجام می شود . تمام انتقال اطلاعات بین این دستگاه ها از طریق کابل های کواکسیال انجام می شود. و با توجه به نوع ارتباط بین دوربین و دستگاه آسیب پذیری بیشتر و طول عمر کمتری دارند .

در یک سیستم تحت شبکه  ، دوربین های IP از قبل تصاویر را در فرمت دیجیتال به صورت صفر و یک تبدیل می کنند، بنابراین DVR برای تبدیل مورد نیاز نیست در عوض، دوربین‌ها به یک NVR وصل می‌شوند که فیلم را ذخیره می‌کند. علاوه بر این، تمام انتقال داده ها از طریق شبکه متصل انجام می شود.

  دوربین مداربسته برای مغازه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کابل BNC و Ethernet
کابل BNC و Ethernet

از سیستم های مداربسته آنالوگ از طریق IP استفاده کنیم؟

در عصر اینترنت، قابل درک است که اکثر مردم به سمت استفاده از دوربین های IP میروند. با این حال، انتخاب نوع سیستم های دوربین مداربسته برای یک پروژه چاپوب همیشگی و یکسانی ندارد. برای برخی افراد، به دلایلی مانند:

  • هزینه کمتر :  با وجود این که هزینه سیستم‌های IP در طول سال‌ها بسیار کاهش یافته است ، اما همچنان قیمت آنها کمی گران‌تر از آنالوگ است.  اگر به دنبال یک سیستم با کیفیت و قیمت مناسب هستید و به ویژگی‌های خاصی همچون هوشمند بودن نیاز ندارید، یک سیستم آنالوگ کار را با کمترین قیمت انجام می‌دهد.
  • راه‌اندازی ساده : نصب سیستم‌های آنالوگ آسان‌تر است، زیرا دانش فنی زیادی مورد نیاز نیست، و شما به راحتی میتوانم با اندک اطلاعات این سیستم را نصب و راه اندازی کنید ، از این رو آنالوگ همچنان برای پروژه های با بودجه کم و سطح پایین مناسب تر است.  برخلاف آن دوربین های  IPکه  نیاز به اتصال به شبکه و پیکربندی دارندبه همین دلیل نیاز با آشنایی با تجهزات بیشتری دارد و همچنین داشتن دانش بالا الزامیست .  در بیشتر موارد، فرآیند راه اندازی دوربین های آنالوگ فقط شامل نصب دوربین ها و وصل کردن آنها می شود.
  • پهنای باند مناسب: اگر پهنای باند نگران کننده است، سیستم های مداربسته آنالوگ بهترین گزینه برای شما خواهند بود. سیستم های آنالوگ می توانند بدون اتصال به شبکه کار کنند، بنابراین هیچ پهنای باندی را استفاده نمی کنند ،  اما حتی اگر به شبکه متصل باشند، باز هم پهنای باند کمتری نسبت به IP اشغال خواهند کرد، زیرا از پهنای باند فقط برای مشاهده از راه دور استفاده می شود، نه انتقال داده مانند  .
  • دانش و مهارت : سیستم‌های دوربین مداربسته آنالوگ چندین سال قبل از اختراع سیستم‌ دوربین های IP وجود داشته‌اند. به این معنی است که یافتن فروشندگان و متخصصان ماهری که می توانند به شما در مورد سیستم شما کمک کنند، آسان تر خواهد بود.
  استاندارد RoHS در قطعات الکترونیک و DVR چیست ؟
دوربین مداربسته آنالوگ و IP
دوربین مداربسته آنالوگ و IP

هرچند سیستم های IP برای کاربردهای در مقیاس بزرگ بهتر هستند، هنوز نیاز به سیستم های آنالوگ در جهان ما وجود دارد. هرکسی نیازهای امنیتی متفاوتی دارد، بنابراین آنچه برای یک پروژه  مناسب است برای پروژه  دیگری ممکن است پیشنهاد مناسبی نباشد. اگر به سیستم دوربین مداربسته نیاز دارید، لطفا با ما تماس بگیرید. ما مشاوران فروش مجربی داریم که می توانند به شما در یافتن سیستم مناسب برای نیازهای منحصر به فرد خود کمک کنند.

نتیجه :

برای انتخاب بین سیستم تحت شبکه یا آنالوگ بهتر است ابتدا با کارشناسان فنی در مورد پروژه امنیتی خودتان مشاوره بگیرید . اگر بودجه شما کم است و محیطی که می خواهید پوشش دهید کوچک است دوربین های ahd  که در بستر آنالوگ هستند پیشنهاد مناسبی هستند . اما اگر کیفیت ، ماندگاری تجهیزات و قابلیت های هوشمند برایتان اهمیت دارد یا پروژه شما محیط بزرگی دارد استفاده از دوربین تحت شبکه گزینه مناسبی است .

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *