دوربین مداربسته استارلایت

دوربین های استارلایت بسیار محبوب شده اند. این نام مترادف با فناوری دید در شب رنگی است و تصاویر نمایش داده توسط این دوربین تفاوت چشمگیری با دوربین های دید در شب سیاه و سفید دارند . برای یک مصرف کننده معمولی، استارلایت می تواند یک اصطلاح بسیار گیج کننده باشد. 

دوربین Starlight چیست؟ چگونه کار می کند و چه تفاوتی با دوربین های دید در شب مادون قرمز دارد؟ ما سعی خواهیم کرد این نکات و اینکه چگونه می تواند برای شما مفید باشد را کامل در ادامه این مقاله توضیح دهیم .

تعریف دوربین های استارلایت

همانطور که از نام آن پیداست دوربین هایی هستند که می توانند اجسام را حتی با نور ضعیف همانند نور ستاره ها به وضوح ببینند. این کار با استفاده از یک حسگر با استاندارد تخصصی نور ستاره مانند سنسور استارلایت و سنسور سونی استارویس انجام می شود.
چشم انسان روشنایی زیر 20 لوکس را به عنوان تاریکی کامل تفسیر می کند. با دوربین های نور ستاره، حتی در 0.01 لوکس، تصاویر بسیار شفاف و واضحی دریافت خواهید کرد. این به معنای توانایی دیدن در “تاریکی” است!

دوربین‌های استارلایت، دوربین‌های امنیتی با حسگرهای ویژه نور ستاره هستند تا دید در شب را در شرایط کم نور بهبود بخشند و این یعنی “چیزهایی را که به وضوح با چشمان نمی توان دید به راحتی به وسیله این دوربین می توان دید و به عبارت دیگر  می تواند چیزهایی را ببیند که چشم غیر مسلح ما نمی تواند ببیند.

دوربین های دید در شب استارلایت چگونه کار می کنند؟

سنسور دوربین های استار لایت همانند شبکیه چشم انسان که به نور محیط حساس است کار می کند. میزان نور دریافتی سنسور کیفیت تصویر را تعیین می کند.
برای اکثر دوربین های امنیتی گرفتن تصاویر واضح و با کیفیت بالا در شب چالش برانگیز است زیرا در شب و محیطی که کاملا تاریک است و حسگرهای آنها توانایی دریافت نور با لوکس های پایین را ندارند و برای “دیدن” فقط با “نور ستاره” طراحی نشده اند.


فناوری دوربین Starlight از سنسورهای استارلایت بزرگتر از سنسورهای دوربین مداربسته سنتی هستند و دیافراگم بازتر و سرعت شاتر کمتری دارند. و برای به دست آوردن بهترین تصاویر در شب قدمی فراتر می‌گذارد. دوربین های آنها سرعت شاتر خود را کاهش می دهد بنابراین نور کافی برای تصاویر بسیار واضح و نامرئی با چشم غیر مسلح جمع آوری می کند. دوربین‌های استارلایت بر روی جدیدترین فناوری حسگر کار می‌کنند که دارای کیفیت پیچیده‌ای در کاهش نویز است که منجر به دید در شب واضح‌تر می‌شود . بزرگتر بودن سنسورهای استارلایت این اجازه می دهد تا نور بیشتری به سنسور برسد، بنابراین، تصاویر تمام رنگی استثنایی در شرایط تاریک ارائه می دهد. این برای تشخیص چهره انسان و پلاک خودرو کافی است، حتی زمانی که چشمان انسان قادر به دیدن آن نبود.

  خرید دوربین مداربسته برای باغ
مقایسه دوربین استارلایت

دید در شب رنگی در مقابل دید در شب سیاه و سفید

دوربین های Starlight می توانند دید در شب رنگی و سیاه و سفید را ارائه دهند. وقتی شرایط نور بدتر می شود یا هوا خیلی تاریک است، این دوربین های استارلایت می توانند به دید در شب سیاه و سفید تغییر کنند.  این فیلم سیاه و سفید از صحنه‌های تاریک در مقایسه با دوربین‌های مداربسته با سنسور های غیر استارلایت ، به دلیل سنسورهای بسیار حساس، همچنان بسیار واضح خواهد بود.دوربین های Starlight همیشه بهترین گزینه را انتخاب می کنند، انتخاب دید در شب سیاه و سفید یا رنگی بر اساس سناریو دریافت نور. را می توان به صورت دستی نیز انتخاب کرد.

تفاوت بین دید در شب IR و Starlight چیست؟

سیستم‌های نظارت استارلایت در مقایسه با دوربین‌های مداربسته دید در شب مبتنی بر IR معمولی از نظر وضوح و کیفیت تصاویر در شرایط نور کم یا بدون نور، قابلیت دید در شب بهتری دارند.  در جایی که دوربین مبتنی بر IR باید چراغ‌های LED مادون قرمز خود را در طول شب روشن کند تا کار کند، دوربین‌های Starlight می‌توانند به لطف سنسورهای پیشرفته خود از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرند تا کیفیت تصویری عالی تولید کنند.

چرا دوربین Starlight را به جای دوربین های مبتنی بر IR انتخاب کنید؟

 دوربین های امنیتی Starlight وضوح بهتری دارند

همانطور که قبلا ذکر شد، دوربین‌های نور ستاره دارای حسگرهای بسیار حساس و لنزهای خاص هستند که نوید تصویر استثنایی و با کیفیت دید در شب را می‌دهند.این به این معنی است که شما قادر خواهید بود چهره افراد را شناسایی کنید و پلاک‌ها را حتی در شرایط کم نور یا بدون نور، زمانی که دوربین‌های دیگر قادر به شناسایی جزئیات نیستند، مشاهده کنید . در مقایسه با دوربین مداربسته مبتنی بر IR که برای تولید تصویر به بازتاب LED های مادون قرمز متکی است، دوربین ستاره لایت از نور طبیعی که از منابع دیگر می آید استفاده می کند. از آنجایی که هیچ وابستگی به LED های مادون قرمز وجود ندارد، دوربین های نور ستاره می توانند بیشتر ببینند.

تفاوت استارلایت و غیر استارلایت

چه چیزی در مورد دوربین های Starlight خاص است؟

شما به سادگی می توانید دوربین های استارلایت را به عنوان دید در شب رنگی تفسیر کنید. اما آیا می‌دانید دوربین‌های استارلایت دقیقاً از چه برتری نسبت به انواع دیگر دارند؟

دوربین های امنیتی Starlight وضوح بهتری دارند

همانطور که اشاره کردم، دوربین‌های نور ستاره دارای حسگر بسیار حساس و لنز خاصی هستند تا دید در شب استثنایی را با وضوح HD، مانند محبوب‌ترین دوربین‌های 1080p موجود در بازار، تضمین کنند.

این بدان معناست که شما قادر خواهید بود شماره پلاک و چهره افراد را در طول شب به وضوح ببینید، زمانی که دوربین های دیگر قادر به شناسایی جزئیات نیستند.

  تفاوت TVI ،CVI و AHD در چیست؟ + آموزش تصویری

دوربین‌های Starlight می‌توانند بیشتر ببینند

در مقایسه با دوربین‌های IR که برای تولید تصاویر به بازتاب نور مادون قرمز متکی هستند، دوربین‌های نور ستاره از نورهای طبیعی دیگر اجسام حتی در شرایط کم نور استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توانست مانند مردم آن طرف خیابان و تابلوی ساختمان‌های دور، بیشتر از منطقه روشن با نور مادون قرمز یا خیابان را ببیند.

هزینه دوربین های مداربسته Starlight

اگر برند مناسبی را انتخاب کنید، دوربین های امنیتی Starlight برای شما هزینه زیادی ندارند.

مسلماً، برخی از دوربین‌های حرفه‌ای نور ستاره که دید در شب رنگی را حتی در شرایط نور کم 0.01 لوکس امکان‌پذیر می‌کنند، معمولاً برای موقعیت‌های خاص استفاده می‌شوند.

اما بسیاری از دوربین‌های نور ستاره در سطح مصرف‌کننده با دید در شب بهبودیافته برای امنیت خانه طراحی شده‌اند و اکثر آنها با قیمت نسبتاً مقرون به صرفه عرضه می‌شوند.

کجا باید از دوربین های مداربسته Starlight استفاده کرد؟

با پیشرفت چشمگیر در دید در شب، دوربین های امنیتی نور ستاره می توانند در موقعیت های گسترده مانند نظارت بر خانه، بار، هتل، نظارت بر پارکینگ و غیره استفاده شوند.

حتی دوربین‌های نور ستاره‌ای نیز وجود دارند که استانداردهای استفاده از تحقیقات جغرافیایی و نظامی را برآورده می‌کنند. برای مثال، دوربین‌های نور ستاره‌ای که در زیر آب استفاده می‌شوند، یک بار گزارش شده‌اند که نورتابی زیستی را ثبت می‌کنند.

این دوربین ها مزایای بیشتری در فظا های باز برای دید در شب گسترده خود خواهند داشت، از جمله حیاط پشتی، حیاط جلو، سالن های اجتماعات، خیابان، فرودگاه، بزرگراه ها و نظارت بر جاذبه های گردشگری زیرا در دوربین های متکی بر مادون قرمز باید مادون قرمز به اشیاه بتابد و از باتاب آن تصاویر خلق شود .

برخی از شما ممکن است دوربین های ستاره لایت را در امنیت خانه بیش از حد تصور کنید، در حالی که قطعا ارزش سرمایه گذاری را دارد و اگر در طول شب برای سارقان مکرر در منطقه خود احساس ناامنی کنید، ارزش آن را ثابت می کند – برخی از دوربین های مینی ستاره لایت بدون سیم نیز در دسترس هستند. تا نظارت مخفی تر و مؤثرتر شود!

دوربین مداربسته استارلایت

دوربین های Starlight مزایا و معایب

پس با خواندن همه اینها، باید بدانید که دوربین نور ستاره بسیار بیشتر از دید در شب عالی است. در زیر به نکات مثبت دوربین های ستاره لایت اشاره شده است، چه چیزی آنها را متمایز می کند و چه چیزی در این صنعت توجه آنها را به خود جلب می کند.

مزایا:

دوربین‌های امنیتی Starlight وضوح بیشتری را ارائه می‌دهند

1: همانطور که اشاره کردیم، دوربین‌های نور ستاره دارای حسگر فوق‌العاده حساس و لنزهای تخصصی هستند تا استثنایی‌ترین دید در شب را تضمین کنند. تضمین وضوح فول اچ دی و حتی فراتر از رزولوشن محبوب 1080p. این بدان معناست که شما هرگز نگران انعکاس احتمالی IR پلاک خودرو نخواهید بود، زیرا دوربین‌های نور ستاره مانند عکاسی روز شفاف هستند.

  Iris در دوربین مدار بسته چیست؟

2: دوربین‌های Starlight از الگوریتم هوشمند خود برای ارائه بهتر تصاویر و تضمین کیفیت بالای واقعی دید در شب، چه سیاه و سفید یا رنگی استفاده می‌کنند. البته این موضوع که آیا یک فیلم سیاه یا رنگی است، زمانی که از آن به عنوان دوربین امنیتی استفاده می شود، اهمیت چندانی ندارد. دلیل آن این است که دوربین‌های امنیتی صرفاً برای جمع‌آوری شواهد جرم استفاده می‌شوند و فرقی نمی‌کند که این کار رنگی باشد یا خیر.

3: با دوربین‌های نور ستاره خیلی بیشتر می‌بینید

4: دوربین‌های دید در شب IR برای تولید تصاویر به بازتاب نور مادون قرمز متکی هستند، با این حال، دوربین‌های نور ستاره نورهای طبیعی را که از اجسام دیگر می‌آیند جمع‌آوری می‌کنند. نحوه کار چشمان ما این بدان معناست که دوربین‌های نور ستاره بسیار فراتر از دوربین‌های دید در شب IR معمولی می‌بینند. دوربین‌های IR فقط مناطقی را می‌بینند که با مادون قرمز روشن می‌شوند یا مناطقی را که چراغ امنیتی به آن می‌تابد، دوربین‌های نور ستاره، از طرف دیگر، می‌توانند بیشتر را ببینند، مانند تابلوی راهنما در آن سوی خیابان، افراد در ساختمان‌های دور و غیره.

5: مانند هر فناوری دیگری، هنگامی که تصمیم می گیرید به سراغ دوربین های نور ستاره بروید، ناراحتی های خاصی وجود دارد که باید متحمل شوید. در زیر لیست شده است.

معایب:

1: دوربین های Starlight قیمت بالاتری دارند

2: برای هیچ‌کس جای تعجب نیست که دوربین‌های نور ستاره‌ای با فناوری پیشرفته که حسگرهای برتر را حمل می‌کنند، بیشتر از دوربین‌های دید در شب معمولی قیمت دارند. نکته مثبت این است که دوربین‌های امنیتی starlight مقرون به صرفه‌تر هستند. از این زاویه به آن نگاه کنید، دوربین‌های استارلایت از نور طبیعی استفاده می‌کنند و بنابراین از سایر انواع دوربین‌های دید در شب دوام بیشتری دارند. نکته مثبت دیگر این واقعیت است که در نهایت در هزینه قبض برق تا 12 ساعت از روز برای نور IR یا نور خارجی صرفه جویی خواهید کرد.

3: اکثر دوربین‌های Starlight جلوه‌های Light Trails را نشان می‌دهند

4: همانطور که قبلاً گفتیم، دوربین های نور ستاره سرعت شاتر آن را کاهش می دهند تا نور کافی برای دید در شب دریافت کنند. این به معنای کاهش تعداد عکس هایی است که در هر ثانیه می گیرد. این باعث ایجاد تصاویر تار از اجسام سریع می شود.
باز هم وقتی به سراغ دوربین های ستاره لایت برندهای معتبر می روید، می توان از این موضوع جلوگیری کرد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *