چند روز تصویر ضبط شده روی رکوردر داشته باشیم؟

در این مقاله خواهم گفت، چند روز بکاپ برای سیستم های مداربسته در نظر بگیریم که یک سیستم مداربسته بتواند، کارایی مناسبی را داشته باشد.
سیستم مداربسته HD یا IP باشد، از دوربین تشکیل و رکوردر تشکیل شده است.
رکوردر تصاویر دوربین های مداربسته را بر روی هارد هایی که بر رویش نصب شده است، رکورد می کند. هر چقدر تعداد هارد ها و ظرفیت هارد ها بالاتر باشد، تعداد روز های ضبط شده بیشتر خواهد شد.
اما داستان از آن جایی شروع می شود که بدانیم قیمت هارد خیلی بالاست. بخاطر همین همیشه به دنبال راهکارهایی هستیم که با حداقل میزان هارد، نیازمان را پوشش دهیم. پس باید توی سیستم های مداربسته مختلفی که می بندید، در خانه، مغازه، فروشگاه، شرکت ها، پتروشیمی ها و هر آیتمی باید تعداد روزهای بکاپ را به صورت مناسب انتخاب کنیم.

چند روز تصویر ضبط شده روی رکوردر داشته باشیم؟
سیستم های مداربسته، چند نوع می توانند رکورد انجام بدهند. یک نوع رکورد، رکورد پست سر هم و دائمی است. رکورد دوم، رکورد بر اساس موشن است.

بنابراین، اول از همه باید شما با کارفرما صحبت کنید و با همدیگر به یک اجماعی برسید که نوع نیاز برای رکورد تصاویر به چه صورت است؟ آیا می خواهید تصاویر 24 ساعته هفت روز هفته ضبط کند یا می خواهد، تصاویر زمانی ضبط شود که جلوی دوربین حرکتی وجود دارد؟! پس اگر می خواهید 24 در 7 ضرب کنید، شما باید یک نوع محاسبه کنید. اگر هم می خواهید به صورت موشن ضبط کنید، شما باید محاسبه دیگری را انجام دهید.

چند روز تصویر ضبط شده روی رکوردر داشته باشیم؟
به طور متوسط، با توجه به نیاز مشتری سعی کنید تعداد روزهای بکاپ را بین دو هفته تا یک ماه پیشنهاد بدهید! یعنی مشتری بر اساس نوع کاربری که از دوربین مداربسته دارد، می تواند بین دو هفته تا یک ماه تصاویر رکورد شده دوربین مداربسته را مشاهده کند.

اگر می خواهید 24 ساعته یا تصاویر رو به صورت دائمی رکورد کنید، باید محاسبه 24 در 7 داشته باشید. اگر می خواهید به صورت موشن باشد، باید تک تک دوربین ها را محاسبه کنید که به طور متوسط در طول 24 ساعت، چند ساعت در جلوی دوربین تحرک وجود دارد؟

چند روز تصویر ضبط شده روی رکوردر داشته باشیم؟
12 ساعت، 10 ساعت، 8 ساعت و آیتم های شبیه به این و برای رکورد کردن تصاویر دوربین های موشن، به صورت تقریبی می توانید با استفاده از یک سری نرم افزارهای محاسبه گر، می توانید محاسبه کنید که تعداد روز های بکاپی که کارفرما می خواهد چند روز است و بر اساس تعداد روزها چقدر هارد استفاده می شود.
پس شما به عنوان یک مشتری، یک کارشناس چه کاربر خانگی، فروشگاهی، مراکز خرید و… باشد، معمولا عرفش بین دو هفته تا یک ماه است. البته جاهای مختلف مثل بانک ها و آیتم هایی شبیه به این بر اساس پروتکل های خودشون می توانند تا چند ماه هم تصاویر را رکورد کنند، که خوب بالطبع، نیازمند مقدار حافظه بیشتر و تعداد هارد های بیشتر و در واقع قیمت بالاتری هست که باید بپردازید.
امیدوارم از این مطالب استفاده کامل برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
  طراحی و جانمایی دوربین مداربسته چگونه است ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *